Onni suosii valmistautunutta. Tai sitten on vain reagoitava todella nopeasti. Hurtta Collectionin kampanja tuotti huipputulokset varsin yksinkertaisin keinoin syksyllä 2007.
Jari Sarasvuo kertoi 29. elokuuta 2007, että hän oli myynyt yrityksensä Trainers’ Housen. Tunnettu yrittäjä sai käteistä 27 miljoonaa euroa ja yli kolmasosan uuden pörssiyhtiön osakkeista.
Hän kuvaili tunnelmiaan Ilta-Sanomille seuraavana päivänä näin: "Kiitän vaimoa viemällä hänet koiranvaateostoksille Lontoon (luksustavaratalo) Harrodsille. Harrodsilla on myynnissä kalliita, koirille suunniteltuja vaatteita".
Lemmikkituotteita myyvän VPG Finland Oy:n toimitusjohtaja Mika Sutinen äkkäsi tilaisuutensa tulleen.
Hän julkaisi Helsingin Sanomissa 12. syyskuuta koko sivun ilmoituksen. Sutinen tarjoutui lahjoittamaan Sarasvuon koirille kunnon ulkoiluvetimet vaihtokauppana, jos Sarasvuo puolestaan lahjoittaisi Lontoon lentolipun hinnan löytökoirien hyväksi.
Lisäksi Sutinen oli lisännyt web-sivuille (www.hurttacollection.com) linkin vain Sarasvuota varten.
Tämä sissikampanja nosti koirien vaatemerkin Hurtta Collectionin hetkessä julkkikseksi ja keskustelupalstojen puheenaiheeksi. Sarasvuo – ja kenties jotkut muut itseään sellaiseksi luulevat – kävivät katsomassa verkkosivuaan jo ensimmäisenä päivänä lähes 30 000 kertaa.
Seuraavaksi Sarasvuo vastasi Sutisen haasteeseen. Sataman väki oli suunnitellut työnäytteeksi varsin tyylikkään idean tulevaisuuden lemmikkieläinpalvelusta. Näin firma reagoi yhtä nopeasti ja sai herkullisen tilaisuuden esitellä osaamistaan.
Marraskuussa Hurtta julkaisi vielä yhden mainoksen Hesarissa. Kiitosten lisäksi se kertoi tuloksista, jotka puhuvat puolestaan.
Syyskuun myyntilukemat olivat 14-kertaistuneet edelliseen vuoteen nähden. Monet jälleenmyyjät olivat törmänneet myönteiseen ongelmaan: varastot oli tyhjät.
Tartu ajankohtaiseen aiheeseen. Sellainen voi osoittautua täysosumaksi. Jonain päivänä lööppi on kytkettävissä bisnekseesi. Voisitko laatia jo etukäteen kampanja-aihioita, jotka olisivat tarvittaessa viimeisteltävissä salamannopeasti?
Yksi vastaus
Hurtalle vaatteita
”Onni suosii valmistautunutta. Tai sitten on vain reagoitava todella nopeasti. Hurtta Collectionin kampanja tuotti huipputulokset varsin yksinkertaisin keinoin syksyllä 2007.”