Mainoksen hinta kymmenesosaan

21.2.2008    Jari Parantainen   3 kommenttia

Oikea sissimarkkinoija miettii aina, miten hän voisi tuottaa poikkeuksellisia tuloksia minimikustannuksin. Eräs sissi keksi, miten rusikoida mainoksen painokustannukset kymmenesosaan alkuperäisestä.

Tuomo Nevalainen miettii markkinointiasioita Eravia Business Services Oy:ssä. Hän lähetti mielenkiintoisen viestin:

"Tuli mieleen pieni vinkki uusille yrittäjille, jotka tuskailevat kalliiden painomateriaalien kanssa.

Yritystä perustaessani painatin painossa pieniä mainoksia, joihin halusin tarkat värit. Ne määritettiin sitten spottiväreiksi, jolloin tietysti kustannukset nousivat.

Tuhat mainosta maksoi jopa 600 euroa. Toki seuraavat painatukset ne olisivat moninkertaisesti halvempia, mutta mainosten tieto vanheni.

Mietin vaihtoehtoja.

Päätin kokeilla internetin valokuvakehitysfirmoja, jotka kehittivät valokuvia 0,06 euron kappalehintaan.

Lopputulos oli loistava! Väritkin olivat juuri sellaiset kuin pitivätkin.

Mutta nyt 1000 kappaletta mainoksia maksoikin vain 60 euroa.

Lisäetuna oli tietenkin vielä se, että paketti toimitettiin kotiin. Tulostus oli tehty laadukkaalle kiiltävälle ja paksulle valokuvapaperille, mikä vain lisää niiden arvokkuutta."

Jumatsuka! Nerokasta! Tämä on mielestäni varsinaista sissiajattelua. Moniko on älynnyt miettiä asiaa Tuomon tavoin?

Jos pienikokonen lentolehtinen riittää tarpeisiisi, voisitko hankkia ne kirjapainon sijaan valokuvatulostamosta?

 (0)
Aiheet:



3 kommenttia

  1. Sami Hurme kirjoitti:

    Eiiii... Tuota kokeilen heti. Onko tuossa oikeasti ratkaisu?

    ----------------------------------------------------
    Jari Parantainen kommentoi (22.3.2008 klo 11:10)

    Mikrobitin vertailussa kesällä 2007 oli mukana 16 digikuvia paperille tulostavaa firmaa. Niistä edullisimmat kymppikuvat tarjosi Pixdiscount (www.pixdiscount.net), jolla hinta oli näköjään 9 senttiä kappaleelta. Kalleinta hintaa tarjosi esim. Fotomylly ja Digikuvapalvelu (35 senttiä).

    A4-kokoisia kuvia sai halvimmillaan hintaan 1,09 euroa / kpl (Pixdiscount). Se alkaa olla hyvinkin digipainon kanssa samoissa hinnoissa. Tosin kalleimmat A4-kuvat olivat sitten yli 6 euroa kappaleelta.

    Tässä kaikki vertailuun osallistuneet:

    Color-kolmio (www.colorkolmio.fi)
    Colormailer (www.colormailer.com)
    Digiexpress (www.digiexpress.fi)
    Digikuvapalvelu (www.kuvamestarit.fi)
    Efoto (www.efoto.fi)
    Eirikuva (www.eirikuva.fi)
    Extrafilm (www.extrafilm.fi)
    Fotomylly (www.fotomylly.fi)
    Fotonetti (www.fotonetti.fi)
    Fotopoint (www.fotopointrautatieasema.fi)
    Fotoyks (www.fotoyks.fi)
    Fuji (www.fuji.fi)
    Ifi (www.ifi.fi)
    Pixdiscount (www.pixdiscounti.net)
    Pomi (www.pomi.fi)
    Superkuva (www.superkuva.fi)

     (0)
     (0)
  2. Tuomo Nevalainen kirjoitti:

    Yksi hyväksi todettu
    http://fi.photobox.com

    Sain hyvän laadun näin: suunnitelin mainoksen InDesignillä, tallensin PDF:ksi ja siirsin sen photoshopiin. Photoshopissa muokkasin muokkasin sen jpg-muotoon, sillä jpg on ainoa tiedostomuoto minkä kehitysfirma hyväksyy. Muitakin tapoja varmasti on, mutta tämä toimi hyvin jo ensimmäisellä koekerralla.

    Otin varmuuden vuoksi kokeeksi vain muutaman kymmenen kopion painoerän.

     (0)
     (0)
  3. Lasse Rintakumpu kirjoitti:

    Eikä sovi unohtaa brittiläistä MOO.comia!

    Valikoima alkaa olla jo aika kattava ja palvelu on sekä *hauskaa* että tehokasta.

    Postikulut kohtuulliset ja tuotteet tulevat lentopostitse viikossa.

     (0)
     (0)

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *